Saturday, November 7, 2009

Aduh!


Aduh!
Rintih hati yang kian parah ini.

Aduh!
Sakitnya kian membesar dan membesar.

Aduh!
Manakah ubat untuk ku wahai pemilik ku?

Aduh!
Tidakkah engkau mengetahui betapa deritanya penyeksaan aku ini.

Aduh!
Terasa seperti dicucuk duri-duri yang berterusan tanpa ada yang menghalang.

Aduh!
Aku menangis tanpa henti dan tanpa sempat aku bernafas baru.

Aduh!
Bayangkan sehari-hari,sesaat-saat aku diperlakukan dengan seburuk-buruknya.

Aduh!
Aku mencari pemilik yang melakukan kebaikan terhadap aku.

Aduh!
Sedihku tiada gembiranya. Tiada seronoknya.

Aduh!
Sakitnya tak tercakap.
Deritanya tak terungkap.
Seksanya tak terbayang.



kakinote:gambar hiasan dan kiasan.

~Taipan Kecepatan Kota Tunjong~

2 comments:

Tirana said...

Ubatilah rasa sakit itu dengan suntikan keimanan yang jitu terhadap Allah..InsyaAllah kesakitan itu akan lenyap!

atifgazali@gmail.com said...

Yup.
Sesungguhnya Allah tempat kita mengadu dan meminta pertolongan.