Saturday, November 1, 2008

'Peace war' Semakin Hampir.

BismillahirRahmanirRahim
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani





fuh!!pejam celik buka mata pejam balik celik balik...hrmmm..
masa dah berlalu.Makin lama makin terasa akan kesuntukan masa. Aku tidak pernah mengendahkan nasihat orang. Kini baru aku sedar bahawa masa itu ibarat pedang,jika kita tidak memotongnya,ia akan memotong kita. Namun,hal ini terjadi pada diriku. Dalam perlumbaan ini,kita boleh melihat semua pelajar yang akan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) seminggu lagi bertungkus-lumus dalam memburu misi hidup masing-masing. Ada yang belajar bersungguh-sungguh daripada tingkatan 4. Ada yang baru bersungguh-sungguh. Karenahnya tidak sama. Bervariasi. Aku mungkin termasuk dalam golongan pertengahan. Kelewatan penyedaran dalam diri aku membuatkan aku resah. Kendati pun begitu,aku cuba untuk membuang segala-gala resah dan getaran dalam atma aku ini. Kebergantungan kepada Allah SWT seyogianya kita harus yakin dan istiqamah(berterusan) dalam beribadah dan beramal kepada-Nya dengan jiwa ikhlas. Kita hanyalah insan yang kerdil di bumi yang fana ini. Hal ini terbukti pada Surah Az-Zariyat ayat 56 ~


وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ


Maksudnya:
''Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan mereka beribadah kepada-Ku''.

6 comments:

nurain said...

good luck for ur exam dik!

cahaya_kasih_ilahi said...

salam..
tenang je brada d blog anda..
=]

izzatibrahim said...

Good Luck For Your SPM..

izzatibrahim said...

macam mana nak dapat mp3 quran untuk letak kat page?

Mohd Faiz bin Rodzi said...

power la weyh ayat hg..
bm mesti a1 nya..
kendatipun..
di dalam atma(atma tu pa??)
seyogia...
xpenah ku guna perkataan2 camtu..
Allah always be with us..

atifgazali@gmail.com said...

Mna da sempoi la paih..
besa2 ja..
hrmmm