Tuesday, February 7, 2012

Renung.


Merenung jauh.
Memikirkan hal-hal kehidupan.
Apa sebabnya aku hidup di dunia ini?
Bertanya dan terus bertanya pada diri.
Kadang-kadang diri mudah terjatuh ke lumpur jahiliyyah.
Walaupun tahu bahawa sesuatu itu memang ada kesan buruknya.
Kerana keseronokan yang bakal membawa padah.
Aku kotor dan busuk.
Adakah aku hanya berdiam diri membiarkan ianya?
Atau aku berlari ke arah manusia yang inginkan aku kembali mendapat wangi-wangian.
Dan hijrah itu memang payah.
Seribu pengorbanan malahan sejuta yang harus dikorbankan.
Demi mencapai cita-cita yang sejati.


Kota Padang
02:10 am
19/10//2011

2 comments:

ninie said...

assalamualaikum. atif kau tulis ke semua ni.?

MAG said...

Waalaikumussalam,
ada yang tulis sendiri, belajar daripada alam dan masyarakat.
Ada post yang tak tulis sendiri.

;)