Thursday, September 9, 2010

Permulaan.




Pengakhiran.
Kehidupan di bulan Ramadhan telah berakhir. Berakhir dengan penuh keberkatan dan kebaikan. Membuatkan jiwa-jiwa yang melaluinya merasai kehalusannya. Merasai kekuatan yang telah muncul dalam diri.

Permulaan.
Kini kehidupan di bulan Syawal bermula. Bermula penuh dengan keseronokan. Disebalik keseronokan itu penuh dengan bara bahaya yang belum kita nampak dengan mata kasar. Kekuatan yang telah diraih mungkin akan terus dikukuhkan atau mungkin sama sekali akan luntur. Luntur dengan alasan-alasan duniawi. Kembalinya umat Islam kepada fitrah sebenarnya akan makna kehidupan ini.

Ramadhan 1432H.

Marilah kita bersama-sama berdoa agar Allah Swt menyampaikan kita kepada Ramadhan edisi yang akan datang. Kerana jika manusia mengetahui akan kebaikan Ramadhan nescaya mereka akan meminta agar Ramadhan berlaku sepanjang tahun. Berdoalah kita agar dipangjangkan umur untuk kita merasai kemanisan Ramdhan tahun hadapan.


'Aidil Fitr.
Maka,dengan munculnya hari kegembiraan umat Islam ini, dapat kita sama-sama melontarkan rasa keinsafan dalam diri kita. Oleh itu,dengan kesempatan yang Allah Swt berikan ini, saya ingin mengucapkan,

Salam 'Aidilfitri buat semua yang mengenali terutamanya pengunjung blog ini.

Maaf zahir dan Batin.


1 Syawal 1431 H.
Kota Tunjong.
11:15 pm

1 comment:

-mfr5071- said...

salam aidilfitri.
taqabbalallahu minna wa minkum.
“Kullu ‘am, wa antum bi khair”.

-mfr5071-