Saturday, January 3, 2009

Palestin!! Masalah Umat Islam Bersama.

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!

Masalah Al-Quds bukan masalah Palestin dan bangsa arab sahaja. Tetapi permasalahan bersama umat Islam di mana pun mereka berada. Di belahan bumi Utara, Timur, Selatan dan juga Barat. Al-Quds adalah kiblat pertama umat Islam. Tempat dilahirnya nabi-nabi pilihan. Kota ketiga yang diberkati Allah S.W.T.. Kini Al-Quds telah diserang dan dijajah oleh Zionis Laknatullah. Telah diyahudikan secara terang-terangan. Dibantai, diusir, diseksa bahkan Masjid Suci Al-Aqsa akan mereka robohkan.

Wahai umat Islam!!!
Bangkitlah dan bangunlah kalian semua. Penghujungnya sudah tiba sahaja untuk berjihad. Gendang perang telah berbunyi untuk bejuang dijalan Allah.

''And today...and today the Daughter of Islam are Captives. and the gloom of honour has vanished. My sister sleeps say and awakes after the strangers steels her chastity, she hides her faces and what can this sad face say. The childs died in the arm of his Mother. As she rocks him after her milk has dried. O Muslim!!! when will the Jews continue breaking their promises and destroying the land. Sixty years, O Muslim!! we see the orphans and witness the widows and their sufferings. And despite that we ignore them and remain unaffected. O Aqsa....O Aqsa... Where is Umar Al-Farouq? He did not leave Madinah except for the Blessed Aqsa. Pardon us O brothers in Palestine. Pardon us O orphans. Pardon us o witness the widows. Pardon us oh Muslim sister. Pardon us for watching your chastity being violated. Now, all of Muslim, wake up and open all of your eyes to help the Palestine.''


Hayati maksud Surah Al-Baqarah ayat 217.

Firman Alllah S.W.T.

Maksudnya:

Mereka bertanya kepadamu(Muhammad) tentang berperang pada bulan haram. Katakanlah,"Berperang dalam bulan itu adalah (dosa) besar. Tetapi menghalangi(orang) dari jalan Allah, ingkar kepada-Nya, (menghalangi orang masuk) Masjidilharam, dan mengusir penduduk dari sekitarnya, lebih besar(dosanya) dalam pandangan Allah. Sedangkan 'fitnah' lebih kejam daripada pembunuhan. Mereka tidak akan berhenti memerangi kamu sampai kamu murtad(keluar) dari agamamu, jika mereka sanggup. Barang siapa murtad diantara kamu dari agamanya, lalu dia mati dalam kekafiran, maka mereka itu sia-sia amalnya di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya."

Fitnah di sini ertinya panganiayaan dan segala perbuatan yang dimaksudkan untuk menindas Islam dan kaum Muslimin.
Bangunlah dan bangkitlah daripada mimpi yang sudah berdekad lamanya. Wahai Muslimin!! Bersatulah kita untuk mempertahankan Al-Aqsa daripada diroboh oleh Yahudi Laknatullah. al-Aqsa lebih mahal daripada roh kita. Bangunlah untuk berjihad fi sabilillah!!!

No comments: